Najlepsze samochody używane do 50 tys. zł

Badania pokazują, że nawet do 90% polskich kierowców obecnie jeździ samochodem, za który zapłacili maksymalnie 50 tysięcy złotych. Z tego powodu łatwo uznać, że najczęściej to jest kwota graniczna, jeśli chodzi o budżety na auto, przynajmniej u większości Polaków. W takim razie, jakie są najlepsze auta używane, które kosztują do 50 tysięcy złotych i czemu są to pojazdy znacznie gorsze niż jeszcze jakiś czas temu?

Jak zmieniły się używane samochody do 50 tys. zł.?

Gdybyśmy zdecydowali się na przejrzenie rynku wtórnego w poszukiwaniu samochodów do 50 tys. zł, jeszcze kilka lat temu, na przykład w 2019 roku, byłyby to samochody znacznie lepsze niż teraz. W tym momencie ceny aut używanych niesamowicie wzrosły, przez co za te same pieniądze dostaniemy znacznie gorsze auto.

Nie oznacza to jednak, że dysponując kwotą rzędu 50 tysięcy złotych, nie mamy szans na zakup dobrego samochodu używanego. Jest to naprawdę niezły budżet, w którym zmieszczą się nawet dość młode auta, którym brakuje jeszcze kilka do lat do osiągnięcia dekady na drodze.

Gdy z kolei interesują nas samochody z segmentu premium, to trzeba już być pogodzonym, z tym że będziemy mogli patrzeć głównie na auta około 10-letnie. Nie oznacza to oczywiście, że są one złe, lecz nie zapominajmy o tym, że auta premium są droższe w trakcie serwisowania a po osiągnięciu wieku 10 lat, to może być potrzebne dość często nawet w dobrych autach.

Jakie miejskie samochody do 50 tys. zł są najlepsze?

Segment aut miejskich to zdecydowanie jeden z najciekawszych w budżecie do 50 tysięcy złotych, gdyż można postawić tu nawet na samochody używane mające maksymalnie pięć lat. Prawdziwy klasyk w tym segmencie to zdecydowanie Skoda Fabia. Za 50 tysięcy złotych powinien być możliwy zakup Fabii z lat 2018-2019. Najczęściej spotykane są jednak z silnikami 3-cylindrowymi. Te nie są raczej polecane i zdecydowanie warto poszukać 4-cylindrowego silnika 1.2 TSI. W egzemplarzach z lat 2018-2019 jest to naprawdę dobra jednostka, w której pozbyto się awaryjnego łańcucha i zastąpiono go paskiem rozrządu.

Inne ciekawe wybory należą z kolei do koncernu Stellantis. Jednym z najlepszych wyborów jest Opel Corsa E i powód jest tu dość prozaiczny. Samochód ten był popularny w salonach, przez co nie ma większych problemów z zakupem auta, które po raz pierwszy było rejestrowane w Polsce.

Najlepsze kompaktowe samochody do 50 tys. złotych

W segmencie wyżej, czyli wśród kompaktów samochody do 50 tys. złotych będą już nieco starsze. Tutaj najczęściej spotkamy roczniki 2014-2017, czyli auta w wieku od 6 do 9 lat. Oczywiście jednym z czołowych wyborów jest klasyk segmentu C, czyli Golf, a dokładniej Golf VII. Jest to naprawdę udana odsłona tego klasyka, która posiada nieźle wykonane jednostki napędowe i jest prosta w obsłudze.

W tej cenie znajdziemy nawet używaną hybrydę. Mowa tu o Toyocie Auris, czyli chwilowym zastępcy Corolli. Trzeba być gotowym jednak na wiek wynoszący około 8-9 lat i przebieg przekraczający 200 tysięcy. Na szczęście hybrydy Toyoty są na tyle żywotne, że nie powinno być problemów z przejechaniem nią nawet i 500 tysięcy kilometrów.

Inne ciekawe wybory, na które zdecydowanie warto zwrócić swoją uwagę to Skoda Octavia III, Kia Cee’d II lub Hyundai i30 II, a także Honda Civic IX. Nie można też zapominać o Oplu Astra K, który był składany w Polsce i w naszym kraju cieszył się sporą popularnością.

Najlepsze samochody klasy średniej do 50 tys. zł.

Na sam koniec warto spojrzeć na klasę średnią. Co ciekawe tutaj, aby znaleźć niezłe auto, nie trzeba szukać aut jeszcze starszych egzemplarzy niż wśród kompaktów i da się znaleźć kilka ciekawych propozycji z roczników 2014-2017. Takową jest na przykład Renault Talisman. Pod względem mechanicznym ten samochód jest naprawdę udany i gdy wybierzemy wersję z silnikiem 1.6 dCi to możemy spodziewać się spokojnej eksploatacji.

Ciekawy jest też największy rywal Talismana, czyli pochodzący z konkurencyjnego koncernu Peugeot 508. Tutaj również dobrze sprawdzi się diesel, a dokładniej naprawdę dobry silnik 2.0 HDi, który jest dość zwinny, oferuje niezłą moc i co największe świetne spalanie na trasach. Osoby nieprzekonane do francuskich aut mogą też sprawdzić Forda Mondeo Mk5 z roczników 2014-2016.