Jak rozpoznać zalane auto używane

Wielokrotnie na nasz rynek trafiają auta popowodziowe, a my, jako klienci nieświadomie zapewne je kupujemy. Problemy wychodzą szybko, bo już nawet podczas pierwszej wizyty u mechanika, bądź stopniowo z biegiem czasu. Jak rozpoznać samochody używane po powodzi? Czym kierować się podczas oględzin samochodu, który chcemy kupić?

Wbrew pozorom auto po powodzi nie jest wyjątkiem na rynku aut używanych. Przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne niejednokrotnie oglądałeś właśnie auto po powodzi. Sprawdź parę miejsc i z miejsca poznasz, że dany samochód należy do nich.

Jak poznać zalane auto?

Z reguły ślady błota, oznaki wilgoci, pleśń w miejscach gdzie jej nie powinno być. Na pewno da znać o sobie nieprzyjemny zapach, charakterystyczny dla wilgoci. Zwróć uwagę na zapach oraz na fakt nadmiernie czystych wykładzin na podłodze samochodu. Samochody po powodzi są często rozbierane, suszone a w międzyczasie gruntownie prane.

Drobinki piasku w uszczelkach drzwi, a często nawet przy gumie na szybie lub w elementach, zakamarkach deski rozdzielczej. Wilgotny piasek ciężko usunąć z małych szpar i wgłębień, a więc na pewno jego ślady będą w plastiku, na łączeniach.

Otwórz kilka kostek ze stykami elektrycznymi. Jeśli auto było zalane to będą końcówki kabli zaśniedziałe. Jest ich na tyle dużo, że odpinanie, czyszczeni, czy wymiana końcówek jest pomijana przez nieuczciwego sprzedawcę, więc jest szansa, że coś wypatrzysz.

Jak rozpoznać auto zalane – części mechaniczne

Z autem popowodziowym będziemy mieli problemy mechaniczne, nie tylko te związane z prądami, z elektryką. Najprościej sprawdzić czy dane elementy nie korodują, a jeśli tego nie widać wcale nie znaczy, że auto jest sprawne. O ile silnik zalanego samochodu często nie uległ zniszczeniu, to raczej poddała się skrzynia biegów. Problem jest taki, że mało kto sprawdza skrzynie biegów, a zwłaszcza automatyczną, która będzie ulegała zniszczeniu stopniowo, lecz szybko.

Elektryka zalanego auta używanego

W przypadku elektryki niszczeją nie tylko zalane moduły, ale korozji ulegają też przewody. Moduł sprytny sprzedawca może wysuszyć, ale korozji przewodów już nie przeciwdziała.